mandag 22. mars 2010

"Folk sier ikke det de mener"

Atter en sen søndagskveld sitter Emma og jeg i stua. Først stirrer vi på hverandre mens vi surkler i oss vann. Den ene ser rart på den andre, og den andre ser enda rarere tilbake på den første. Ikke godt å si hva som skjedde der, men vann er farlig.
Litt senere sitter Emma og spiller et skytespill på mobilen sin, og det jeg hører innimellom alle BÆNG-BÆNG, BOOOM, HAGG-HAGG osv, er dette:

Emma:
"Die sucker!" *trykketitrykketitrykketi*
Kommandoleder på skytespillet: "Blabvblblvblalblv"
Emma, til mobilen: "Øh, jamenok, det er greit, hørte ikke helt hva du sa der, men..."
Sekundet etterpå fra Emma: "MoohaHA!"
Litt senere: "Åååhh. Teit med dårlig batteri når man faktisk har det litt moro. *Knurr*"
Og samtidig snakker jeg med mamma på facebookchatten, og hun forteller at hun vrikka foten på bowling, og ut av det blå sier hun:
Mamma:
Jeg har kjøpt en ny audunjakke jo
Rebecka:
Audunjakke?
Mamma:
Ja... Man blir helt annerledes i den. Spooky
Rebecka:
Jeg vet ikke hva en audunjakke er
Mamma:
Ååå, det er jakka til audun
Rebecka:
Mamma? Sitter du og ler deg ihjel nå?
Mamma:
Jahhahaaha
(Vi kjenner ingen som heter Audun.)

En gang sa mamma noe i denne duren til meg: "Helt utrolig at jeg skulle få en så snodig unge som deg!"
Jeg vil si; Nei, det er vel egentlig ikke så utrolig.

2 kommentarer:

Emma sa...

Når man først er kommandoleder, så kan man i det minste snakke tydelig! Folk kan bli drept av mindre! :S Grrrr

Therese Annett sa...

Haha!! :D Elsker bloggen din!!