søndag 7. desember 2008

Middagsgjester?

Jeg liker at Maddis ringer på en lørdag kveld og sier at hun har et spørsmål jeg bare kan svare ja på, og at jeg må svare før hun har stilt spørsmålet. Jeg sa: "Eh. Okey. Ja?" Og dermed var vi på vei til Tønsberg for å redde Janis. Roadtrip med musikk og tidenes søteste jente? Det kan man faktisk bare si ja til. Så da glemmer man at man har eksamen, og tenker heller på, at om en uke, så er alt over.

Vi fant til slutt Janis hjemme hos sin søster, der de satt og spiste middag. Middagskræsjendegjester er alltid stas. Etter litt prat om løst og fast, kom vi inn på at jeg skal bli lærer osv, blablabla, og jeg nevnte at allmennlærerutdanninga skal deles i to løp. Søstra til Janis sa at ho hadde lest om det i avisa samme dag, og jeg lo og sa at da hadde ho lest om meg. Og Janis fant dagens Aftenposten, og jammen, der var jeg (og fire søte kollokviejenter) på side to i Aftenposten. Landsdekkende avis dere. Litt småstas, eller hva? Uansett. Jeg synes tanken var morsom. - Å få en vilt fremmed person fallende inn i stua en lørdag kveld, samme person du har lest om i avisa noen timer før. Det skjer ikke hver dag. Spesielt ikke midt i en biffmiddag.

1 kommentar:

madeleine sa...

sant, dette. og trivlig var det! indeed.