onsdag 17. desember 2008

Jeg vil jeg vil, men får ikke til

Jeg googla nettopp: "får ikke sove". For det er nemlig det jeg ikke får til; soving. Jeg prøver hardt, og har nå liggi en time og snurra rundt slik en krokodille snurrer dødsrull. Jeg er lys våken, og det irriterer meg. Jeg skulle gjerne klart å sove, for da klarer jeg nemlig å stå opp om morran også. Mystisk det der. At leggetid og ståopptid skal ha noen sammenheng. Uansett.
En bakdel med at jeg er lys våken klokka ett og to og tre på natta, er at dette går utover de andre som tilfeldigvis også er våkne på denne tiden. I natt var det Emma. Stakkars Emma. Jeg fungerer slik, at hvis jeg har kjeda meg ganske mye, kanskje en hel dag, så blir jeg meget pratesalig. Og da Emma kom ut av rommet sitt klokka ett i natt (Døgnrymte litt på tur her også kanskje?), så overfalt jeg henne med pratpratprat. Da hun til slutt ikke svarte på det jeg snakka om, og spurte om, sa jeg: "Emma? Snakker jeg for mye?" Og hun sa: "Ja."
Og jeg er meget klar over det. Men jeg kan ikke noe for det.
Jeg tror jeg burde komme meg ut i litt frisk luft i morgen. Og kanskje finne noen mennesker å snakke med. Men da må jeg klare å sovne først. Søren. Kanskje jeg blir kjempetrøtt, sånn plutselig, etter å ha publisert det innlegget her? Jeg kan jo håpe.

10 kommentarer:

Fam - sa...

Vet du hva som hjalp meg:D Haha. Å flytte hjem. lulz. Ikke noe sjakk-trekk for deg kanskje. Men gud så tidlig du legger deg når du har folk som maser og ber deg gå å legge deg hele tiden, pluss at jeg brått står opp mellom 7 og 9 hver morra. haha. STORE forandringer ute å går her.

Rebecka Marie sa...

Oi. Wow. Nesten skummelt så forandra det ble. :P Men det funka faktisk litt. Jeg sovna ikke så alt for lenge etter at jeg skrev innlegget. :P Hurra. Og flytte hjem er jo ikke akkurat et alternativ. :P

Anonym sa...

Fniiiiiiiiiis!! men du er søt også da! du må gi emma minst et kvarter når hun nettopp har våknet! ;)

Rebecka Marie sa...

Haha. Vet da det. Men du er nok ikke den eneste som synes jeg snakker for mye. Maddis har påpekt dette mange ganger, og sikkert flere også. Hun merker fort hvis jeg har gått flere dager uten å være spesielt sosial.
Og jeg merker det selv også. Jeg kan irritere meg selv med all pratingen. Ekke lett å leve nei. :P

Anonym sa...

Jammen rart du ikke slipper opp for ord! :O
Carina mener jo at jeg er den personen hun kjenner som prater mest i verden. Jeg tror hun tenker at jeg er på god andre plass fra nå av ;)

Rebecka Marie sa...

Hahaha! Jeg liker å ha førsteplasser. :D

Og, tenk hvor kjedelig å slippe opp for ord a? :O Da... Da vet jeg ikke hva jeg hadde gjort... Begynt å synge? DET vil vi ikke. Da er det nok best at jeg prater.

(Ja, jeg vet at det er ord i sang også, men jeg kan ule.)

Anonym sa...

Ja, kjære tid! Du liker alle konkurranser du kan vinne du! OM du hadde vunnet en konkurranse for "verdens største kløne" så hadde du vel fortsatt vridd det til noe stort og viktig ;)

Rebecka Marie sa...

Næsj. Jeg er IKKE verdens største kløne. Det er jeg sikker på. Den prisen vil jeg ikke vinne en gang. Jeg kjenner mange som er mer klønete enn meg ass. Og da tenker jeg ikke på deg. :P

Anonym sa...

Nei, det er jammen godt, for den prisen vinner jeg uten å prøve engang ;) hurra for meg! :D Man kan jo ikke bli redda av en vakker ridder uten å ha kommet i problemer først vettø! ;)

Rebecka Marie sa...

Joda det kan man. :P Eller? Men, ta det med ro Emma, vi er bare middels klønete vi. Jeg kjenner hvertfall TO til som slår oss lett.

Bit
av
kake