søndag 14. desember 2008

Store, vennlige kjempe.

Litt spenning i hverdagen, er det for mye å forlange? Bare litt? Litt spenning? Bare litt spenning i hverdagen?

Her om dagen måtte jeg skru sammen data'n min. Den mista en skrue. Det er andre gangen den har gjort. Bør jeg ta den med til legen snart?

En ting jeg lurer på: hva er greia med klementiner/mandariner? Hva er forskjellen? Og hvorfor i gull og grønne skoger er det så mange steiner i enkelte klementiner, men ikke i andre? Det er skikkelig kjedelig å spise en klementin med mange steiner i hver båt. I forrige uke spise jeg en klementing med atten steiner. Jeg telte.
En annen ting jeg lurer på: Hvor skal jeg gjøre av meg selv i jula? Er det noen andre hjemme i Oslo liksom? Føler det er litt stusselig å sitte alene i et helt tomt kollektiv i romjula.
En tredje ting jeg lurer på: Hvor mange leser denne bloggen? Jeg aner ikke. Spørs om jeg får svar på noen av spørsmålene mine uansett. Men pytt.

Jeg vurderer å lese SVK, av Roald Dahl. Den har jeg nemlig aldri lest før, og den ser koselig ut der den står i bokhylla mi. DETTE er spenning, dere. Roald Dahl liksom. Ohyess. Spenning på høyt plan.
Anyone else?

9 kommentarer:

Anonym sa...

*fnise*
Nå ser vi i et speil, i en gåte,da skal vi se ansikt til ansikt.
Nå forstår jeg stykkevis, da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut.

Carita sa...

Jeg er hjemme i jula...
Husker vi leste SVK på barneskolen. Tror den er ganske koselig. Ellers aner jeg ikke forskjell på klementiner og mandariner. Jeg sier bare klementiner til alt...

Og jeg leser bloggen din!

Rebecka Marie sa...

Emma: Amen til det. ;)

Carita: Ja, stemmer! Du er hjemmme i jula. Burde jo nesten fått tatt meg en tur ut til deg da. Der er det sikkert mer snø også, enn inne i Oslo. Hvis det er noe snø i det hele tatt da. Og jeg vet at du leser bloggen min, det er fint. Du er digg!

Markus sa...

Jeg leser. :)

Rebecka Marie sa...

Takk, Markusgutten. Det er koselig å høre. :)

Fam - sa...

jeg leser:D:D Men det vsite du vel. hahahaha. jeg er alene i romjula jeg også :/

Rebecka Marie sa...

Hurra. Fam er min faste leser. :P Heyhey. Dette er da noe. :P Romjula går fort over. :P Vi får heller glede oss til 2009. :D

Anonym sa...

Snuppa mi...min lille juvel...gojenta til mamman sin...klart jeg leser bloggen din, og gråter og ler. Men jeg har ingen svar...ikke på mandariner og sånt iallefall, men gode er de...selv om de har steiner.
Kos deg på julaften da jenta mi...kos deg skikkelig! Puss puss

Rebecka Marie sa...

Så koselig at du leser bloggen. Trodde ikke at den var så trist at man kunne gråte av den da. :P
Og en vakker dag, så finner jeg alle svarene, mamma. Og da skal jeg dele de med hele verden. ;)