tirsdag 29. september 2009

Triks i ermet, eller i koppen.

Jeg ble tilbudt kjærlighet, på åpen gate.
Okå, det var kjærlighet-på-pinne, men den var grønn, så jeg var litt skeptisk.

Og så har jeg funnet et triks for å ferdes litt tryggere alene langs akerselva. Du kjøper deg en kaffe, og setter deg på huska, og når den litt skumle mannen nærmer seg og begynner å snakke til deg, sier du bare "Oh, I'm out of coffee, got to go." (Her er det viktig å taijme slik at du faktisk er tom for kaffe, for da kan du vise ham den tomme koppen, som understreker at du absolutt gå.) Da blir det ikke like frekt å komme seg i sikkerhet.

7 kommentarer:

rikkeliten sa...

snedig :)

Unknown sa...

Eller kan du bare ta med en full kopp med kaffe og kaste det i ansiktet på den skumle mannen!

Rebecka Marie sa...

Jammen, hvis jeg gjør det risikerer jeg at den skumle mannen blir sint og lei seg. Og det hadde jo vært litt upraktisk.

Markus sa...

han er ikke en munk vel????
dvs: gaar i brune klaer og er skalla?? for han er i allefall ikke skummel, bare hyggelig.

Rebecka Marie sa...

Hvorfor i alle dager skulle han vært munk? Det er ikke akkurat helt munketyper som henger ved Akerselva. :P

Og nei, han hadde ikke brune klær eller var skalla.

Markus sa...

hm. for jeg kjenner en munk som gaar opp og nedover akerselva nemlig, motta paa han i ( tia en sondagskorgen ved huskene! menmen

Rebecka Marie sa...

Jasså? En munk ved Akerselva? Han har jeg enda til gode å møte du. Skjønte ikke helt hva du mente med søndagskorgen(?) ved huskene, men...det er hvertfall noen husker nede ved elva like ved Blå? De du snakker om?