onsdag 30. desember 2009

Driving home from christmas

Noen ganger er jeg bare så utrolig fornøyd, kanskje til og med lykkelig. Jeg sitter på toget og ser ut av vinduet på det snødekte landskapet. Trærne ser ut som i gamle dager, (du vet, sånne dager som "Bestemor og de åtte ungene" ble spilt inn på) snøfylte og tunge. Jeg smiler fordi alt er så fint, og jeg ler litt inni meg av høyballene på jordet som ser ut som svære snøballer som store trollunger har hatt snøballkrig med. Jeg smiler fordi jeg har så fine venner, som man kan le med og klemme på fordi man er så glad i dem. Og så smiler jeg ekstra mye når jeg takker Gud for det fine livet jeg har.


Jula er snart forbi, og den var også fin og flott - i et lite rødt hus ved skogkanten. Vi henta juletre i skogen, slik som i gamle dager, og lagde snølykter slik som i gamle dager. Jeg fyrte i peisen, slik som i gamle dager, og vi hadde jul, nesten som i gamle dager. Men likevel stiller jeg spørsmålet: Var ting egentlig bedre i gamle dager?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Å så koselig å se bildene fra skogen og snölyktene våre...jeg blir også glad av å se på alt det vakre i naturen. klemmer igjen jenta mi.

maria sa...

Jeg synes ikke livet var bedre før.. :) Har det helt fantastisk nå.. :) Hilsen Maria som fortsatt ikke vil vise bloggen sin.. :) Godt nyttår forresten! :)

Rebecka Marie sa...

Takk, Mams. ;)

Ok, du fremmede Maria. Vi lager en avtale. Innen et halvt år, så skal jeg ha sett bloggen din, ok? Et halvt år, det er ganske lenge det! :P Og det gleder meg at du har det fantastisk. Godt nyttår til deg også! ;)

maria sa...

Haha.. jeg skal tenke på det ;)

Siren sa...

Jeg lurer på om du fant svaret på det spørsmålet! - VAR det bedre i gamledager? Pling på når du veit! :-D

Rebecka Marie sa...

Jeg tror at noen ting var bedre før, men at en god del ting er bedre nå. Det spørs egentlig innenfor hvilken "kategori" man er. Feks kategorien tekniske duppeditter? Mobil er jo ganske praktisk. Men hvor har gjestfriheten og åpenheten blitt av? Den er der jo, men jeg innbiller meg at folk var mer åpne før, da det var vanlig for en vandringsmann å gå fra gård til gård og man fikk husrom der, eller at naboer hjalp hverandre med forskjellige saker. Når alt har blitt så "tilgjengelig" som nå, og vi heller velger å ringe til 1881, har vi kanskje mistet noe av "folkeligheten"? Jeg savner hvetfall det gode gamle spontanbesøk, sånn innimellom. ;)