mandag 14. desember 2009

Når en pekkerkakebaker baker pepperkakekaker...

Jeg lager en slags kake. På slump, eller slums, som jeg sier.

Noen dager har man bare så sykt godtesyken, og til slutt sprekker man. Og siden det er søndag og ingen butikker er oppe (hysj, jeg "vet ikke" at Seveneleven o.l. er oppe) så da tar man det man har i kjøleskapet, og prøver å skape en kake. Jeg har aldri laga kake uten oppskrift før.

Først tar jeg ett egg, og litt sukker, og så litt kakao, og så litt smør, og så litt mel, og så ett egg til, for jeg tenker at det ikke blir nok med bare ett, og så litt mel til, og så litt kakao til, og en liten dæsj med vaniljesukker, før jeg strør i bittelitt sukker til på slutten, og rører med en vips eller visp eller hva det nå heter.

Den største utfordringen blir å finne noe å ha røra i, slik at jeg kan steke "kaka" i ovnen. Lurer på om ikke to sånne gigamuffinsformer kan være løsningen på problemet? Dette blir spennende.


(Edit: Nå er jeg kvalm)

Ingen kommentarer: