lørdag 19. desember 2009

Unge, kjekke herremenn?

Min rullende, blonde, sarkasmeguru er tilbake fra Kina! Hurra! Det gjør hverdagen til et bedre sted. Etter besøket var jeg en gladlaks og fulgte dronninga til trikken, fordi jeg er en slik god venn. Bare spør de andre vennene mine også. Vil du at jeg skal hente deg på andre siden av byen fordi du ikke vil gå ut i kulda alene? Jaok, greit det. Jeg gjør ikke noe bedre akkurat nå uansett.
Poenget er, at da jeg var på vei inn døra til gangen i bygården jeg lever bylivet i, så gikk det ikke helt smertefritt. Ingen fare, denne gangen var det ikke meg det gikk utover, men da jeg åpna døra, stupte det en ung, kjekk herremann nesten rett i fanget på meg. (Hadde det bare vært så vel.)
Jeg sa: "Oisann. Gikk det bra?"
Han var tydelig beruset og etter å ha klart å feste blikket, spurte han: "Det var visst to trappetrinn det der?"
Jeg svarte: "Det var visst det."
Herremannen veivet med pekefingeren mot de to tappetrinnene og sa med et glis: "Jeg tok de i ett jeg!"
Så valset han videre og jeg ropte "lykke til!" Det tror jeg at han trengte.

6 kommentarer:

maria sa...

hahaa.. fantastisk bra! :) ja, jeg har blogg, men ikke noen stor blogger så skriver vel mest for min egen del... tusen takk for to nye blogginnlegg forresten ;)

Rebecka Marie sa...

Jøss! Denne Maria'en begynner å gjøre meg nysgjerrig. Hvordan i all verden fant du bloggen min? Og hvem er du liksom? Haha. Kult. Og værsågod. :P

Rebecka Marie sa...

Og forresten så vil jeg gjerne lese bloggen din også. :)

Anonym sa...

Lykke til.

ms.terrible sa...

ååå, tenk å få en mann fallende over seg da! Selvom det kanskje hadde vært mer sjarmerende om han hadde tryna edru istedenfor berusa!! ;)

Rebecka Marie sa...

Anonym? Du MÅ være Øystein. Bare han sier "lykke til" på den måten.

Og Emma, jeg er jammen ikke sikker på om jeg setter pris på fallende mannfolk? De må jo klare å holde seg på beina, siden jeg tryner såppas mye selv.