torsdag 20. november 2008

Jeg tenker, derfor er jeg.

Jeg tenker så alt for mange tanker noen ganger. I dag, for eksempel, har jeg tenkt: "Å se på en vaskemaskin som går rundt og rundt er jammen underholdene." Så tenkte jeg på hvorfor i all verden jeg tenkte det. Jeg tenkte: "Radio er jammen undervurdert. Eller kanskje det bare er jeg som har undervurdert radioen?" Og det tror jeg faktisk at jeg har.
Jeg tenker på Kongo, men tenker videre at det orker jeg ikke å tenke på, fordi jeg ikke kan gjøre noe med det. Hvertfall ikke akkurat her og nå, med et kjøkkenbord, en vaskemaskin og en radio.
Dette er ganske vanlige tanker for et menneske som lever, vil jeg tro. Men jeg tror uansett at jeg tenker mer enn mannen i gata, nesten litt som "Hiroshima i hodet", som Kirsti sa i går. Men vi har bestemt oss. Vi må bare la være å tenke. Slutte å være så sabla smarte. For det er vi, hvertfall Kirsti. Litt for smarte for vårt eget beste?
Alt ordner seg, bare du har litt musikk og Gud i hverdagen.

4 kommentarer:

Anonym sa...

AMEN, søster!! Jeg tror jeg har mer tornado i hodet!

Rebecka Marie sa...

Det er ikke så greit med disse naturkatastrofene altså. (Og andre katastrofer.)

Yogi sa...

Jeg savner bilder! Opp med kameraet, tut og kjør!

Rebecka Marie sa...

Bilder av et kjøkkenbord, en vaskemaskinen og en radio? Her er det snakk om å lage bildene i sitt eget hode Kirsti!

Men du har kanskje et poeng... Bilder er koselig. Hadde jeg bare hatt et kamera? Hm.