mandag 27. oktober 2008

I heart Oslo

Jeg går på gata, med den O store lærerpermen under armen, og føler meg skikkelig som en lærer. Jeg kommer til å bli verdens kuleste lærer. Og mens jeg går der i min egen verden og føler meg fornøyd, tror du ikke selveste Fru Høyhår kommer kjørendes forbi. Denne gangen var hun hvertfall ikke på vei ned slottstrappa, og godt er det. Jeg går videre i min fine høstverden, og et par kvartal fra heimen, går jeg forbi Mister Skinnskjegg som Elvis, men denne gangen begikk han hvertall ikke en av de syv dødssyndene.

Poenget mitt er: Jeg liker Oslo. Oslo liker meg. Vi lever i en fin verden.

Og jeg var på Wergelandvandring i dag, og jeg sier bare: "Klag ikke under Stjernene over mangel paa lyse Punkter i dit Liv".

5 kommentarer:

Carita sa...

Det var da voldsomt!!
Er du kjendismagnet eller?
:p

Rebecka Marie sa...

Jeg veet. Jeg er både svenskemagnet og kjendismagnet. Hurra. :P

Fam - sa...

åhhå. eli hagen er jo kjempe tøff;) men ikke så herlig som carl, hehe.

Anonym sa...

De råkker bolle. ;P

Anonym sa...

Ja, oslo er fint! Bare i oslo kan man bli takket av Trine Rein fordi akkurat butikken du jobber i har favoritt-tøymykneren hennes. ;) Carl I hagen liker forøvrig ikke å stå i kø på lille julaften, men det er det tross alt få som liker, så han er vel egentlig unnskyldt!