tirsdag 9. februar 2010

Jeg klager ikke, altså

Bloggen dør ikke, den har bare ligget i vinterdvale litt.

Denne vinteren har i grunn vært ganske ok. Jeg synes det er bedre med et godt lag med snø, enn slaps annenhver uke. Og kulda har vært helt overkommelig. Jeg tror det har vært så kaldt at hjernen min har blitt fryst såppas ned, at jeg ikke har huska at jeg skal være negativ til kulda. Men! Her om dagen, da jeg stod å skolegården og hadde inspeksjon, så skjedde det noe.
Sola var der, og det er jo ikke så uvanlig, men denne gangen var det en annen sol. Det var vårsola! Plutselig var den der, stor og gul og ...varm! Helt sant. Jeg kjenta at sola varmet. Og vips, så smeltet den hjernen min, og fra den dagen av har jeg vært helt årstidsforvirra. I natt feks, så drømte jeg at det var sommer, og i drømmen stod jeg og snakka med pappa om at "sommern hadde vært fin hittil, men at det ikke hadde vært noen hetebølge enda, så den kunne godt komme i august." Hetebølgen altså. Og to ganger har jeg fått påskefølelsen. Det vil si at jeg tror at det er påske, og at jeg er i sverige med noen nydelige kusiner og fettere, for det har jeg pleid å være ganske mange påsker.

Uansett. Det blir fint når man snart kan åpne vinduene og få frisk vårluft inn, slik at inspirasjon til både vasking og rydding og andre konstruktive tanker formerer seg som kaniner på en fjøl.

14 kommentarer:

Preben scheen sa...

Jeg ser den asså! :P

Jeg var ute i skogen ista, (langt ute i skogen i ås) med klassen, og så lekte de andre boksen går i snöen, mens jeg gjorde meg klar til snöen jeg og, så jeg kom litt etter de andre og da var de ferdig, så jeg tok liksågodt og gikk rett ut på vidda, der var det såppas dyp snö at jeg sto med snö til Livet! Leenge sia jeg har värt bortpå så dyp snö, uten og ha värt i en snö hau. Så jeg ble til en liten 10 åring igjen jeg, og sprang rundt der alene, lagde snö engler, snöstol, og gravde meg ned, så leta jeg etter en ful som hadde satt seg fast i en felle, men jeg fant den ikke :P
var så herlig :D

Bra skrivd rebecka, du er kjempe god, fortsett med det! (y)

Rebecka Marie sa...

Tusen takk, lillbrosjan! ;)

maria sa...

Herlig! har venta i spenning på nytt innlegg.. jeg elsker våren! :)

Rebecka Marie sa...

Takk igjen, Maria. Og nå fant jeg deg også! :D Hihi.

Unknown sa...

Åhh! Jeg fikk sånne gode föleser når du snakket om påsken. Du skal vite at mine påskeminner er sterkt farvet av Rebecka, Ida (og Preben og Jonatan) ifört gammel-kjerringklär og "rosete kinner" = röd lebestift klint ut till to ujevne kuler beströdt med kullsvarte fregner laget av svart kajal. Husker du hvor mye penger vi fikk av den gamle damen i blokka? Vi tjente oss noen kroner på den forretningen der ja ;)
Elsker deg kjäre kusine- Annie

Rebecka Marie sa...

Jeg husker ikke hvor mye vi fikk, men jeg husker at Preben og Jonatan fikk masse da de gikk flere runder! :P Åh... Eller påska i fjor. Den var også koselig. Elsker deg i stykker, din galning!

Unknown sa...

Haha, ja Jonatan og Preben. Det var nok de som fikk det meste ut av det. They really knew how to milk the system ;)
Lurer på om de ville värt like villige nå om dagen til å kle seg i kjerringklär for å få seg litt penger. Tror nok ikke det nei. Eller?
Alltså, vi fikk enten en hundrelapp eller en femhundre-lapp. Det er det jeg ikke husker. Jeg husker mest at hun virket litt fortufset i hodet og at jeg i grunn fikk dålig samvittighet i det hun gikk for å hente lommeboka. Men, men. Takk Gud at man kan vokse opp og ikke trenge å gjöre samme mistakes igjen.
Puss pårej!!

Rebecka Marie sa...

Hahaha! Skulle likt å sett Preben og Jonatan i kvinneklær for å tjene litt penger! Eller... Det ble kanskje litt feil det? :P
Jeg tror nok ikke at det var en femhundrelapp, det ville jeg huska. Så da var det nok en hundrelapp. ;)
Vi vokser opp og gjør andre mistakes istedet :P Neeeeida. Love on you!

Preben scheen sa...

Annie, Rebecka... jeg tror nok at vi hadde gjort det. Husker at vi fikk in en god del jah, og da var vi små ( å dumme? ) tenk da hvor mye snop vi hadde fått in om vi gikk påske kjerringer nå! :D
men selvfölgelig, vi hadde nok ikke vist oss ute igjen de närmeste dagene da!
eller, jeg vet ikke hvor mye av familie galskapen jonatan har fått, men jeg har fått nok til oss begge :D
frister egentlig ganske mye og gjöre det :D

Rebecka Marie sa...

Jeg tror dere hadde blitt anmeldt av en gammel dame som ble redd for de store stygge t(ranse)antene utefor vinduet jeg. ;P

Preben scheen sa...

well, you dont say?
en gutt på nesten 2 meter, og en annen som kan freake ut presten själ! gud hjelpe de vi kommer over da asså! :P
lalla huset here i come liksom!

Men hvem vet, kanskje vi er en brak suksess, kanskje folk bryter sammen i latter når de ser oss, og kanskje de mener det er modig av oss og gjöre noe sånt!
eller kanskje så ringer de politiet fordi de er redde for 2 T(ranse)anter som står i dörkarmen! :D yaay.

Anonym sa...

Dere er gærne..;P

Anonym sa...

...men jeg elsker dere forde :D
Go klem, sis

annie sa...

Hahaha!

Dere er herlige!

Suss// Annie