tirsdag 28. april 2009

Lyn og torden

Nå sitter jeg alene i mørket på rommet mitt og koser meg med lyden av årets første sommerregn. Det regner bøtter og katter, og det lyner og tordner. Jeg elsker det! Jeg fryder meg innvendig og utvendig når det er sånt vær. Hvertfall når det er første gang på mange måneder. Min mamma sa en gang, eller kanskje det var mormor, at når det har vært ordentlig tordenvær tre ganger, så er sommeren her på ekte. Det er visst et gammelt "naturtegn/ordtak" eller noe i den duren. På samme måte som: "Eik før ask blir plask. Ask før eik blir steik." Jeg håper aska kommer før eika, og teller at nå er det bare to ordentlige tordenvær igjen før sommeren er her! Nå skal jeg løpe ut i bakgården igjen, selv om klokka er sent på natta, og kose meg litt i regnet, og ved synet av den veldig knuste paprikaen som ligger der. Apropos knust. Jeg kunste Michael i Risk i kveld! Haha! Oida. Nå er jeg litt overgira igjen, men pytt, Livet er sweet, dere. Livet med stor L.

3 kommentarer:

Carita sa...

oooh!! grattis med seier i risk!
;)
og hurra for regnvær! :D

Annie Cornels sa...

Koos, har oversatt ordtaket til svensk for å kunne vise meg litt naturvidenskaplig for vennene! Det ble: Ask före ek blir vattenplask, ek före ask blir solstek. Hope you don't mind ;) Haha, trodde at det sto "jeg knuste mikael risk!" Så ikke noe litet i der nei, og lurte selvfölgelig vem denne mr Risk var, og vad han gjort for å fortjene knusing, og på vilken måte han ble knust. Ja men så så jeg det Carita skrevet her og da gick det opp et litet lys :D

Elsker deg Cousin!! Annie

Rebecka Marie sa...

HAHA! Elsker deg Annie! Og savner deg! Noen må besøke hverandre snart. Og værsågod å bruk ordtaket på svensk også, det var jo ikke jeg som fant det opp. ;) Spread the love.
Men, tenk om jeg møter en mister Risk? Oh... Spennende. :D
Du er mitt lys, Annie!