torsdag 25. november 2010

Labyrint

En ny dag på Høyskolen i Oslo, heretter kalt HiO. En lærer skal forklare meg veien til et rom: "Du går først til venstre, gjennom den lange gangen, inn døra og ned en trapp, og inn dør E til venstre igjen, ikke opp spiraltrappa, men inn døra som leder til D, gjennom gangen til du finner riktig trapp og går to etasjer opp." Jeg sier: "Ehh. Okey?" Hennes siste alvorlige ord er: "Lykke til. Har du kompass?"
Og annen lærer lenger bort i gangen får med seg greia og roper etter meg: "You can't miss it!" mens hun ler ondt. Godt de har troa på at jeg skal finne fram, ikke sant?
Uansett, HiO er helt på trynet når det gjelder rom og ganger og trapper og dører. Jeg er sikker på at hvis noen prøvde å lage et detaljert kart over bygget, så ville de blitt borte i prosessen, og antakelig blitt funnet et par tiår senere, i en gang HiO hadde glemt at fantes.

4 kommentarer:

Charlotte sa...

Tenk at de faktisk sa det! Veldig veldig morsomt. Og du har SÅ rett. Det ligger sikkert en karttegner ett eller annet bortgjemt sted og prøver å tegne seg ut derfra.. Det er håpløst!

Rebecka Marie sa...

De SA det. Jeg lo godt for meg selv etterpå. :P

Kristin Storrusten sa...

Jeg har virkelig gått meg helt vill. Helt ufattelig vanskelig å finne frem! Og jeg prøver jo å virke ansvarlig på denne siden av kateteret.

Rebecka Marie sa...

Kristin, hvis det er en trøst, så pleier lærere som har jobba der i over ti år og si at de fortsatt sliter med å finne fram. Lykke til! (Og det mener jeg.)