tirsdag 7. september 2010

Elsker tilfeldigheter

Jeg har vært i skikkelig merkelig humør i dag.
Da jeg satt på trikken til skolen var det nesten så jeg bare satt på videre til ukjent mål. Men jeg kom meg av trikken, og fram til skoledørene, og stoppet et sekund foran dem også. Vel inne i timen var det fortsatt en indre kamp om jeg skulle bli eller ikke. Jeg tapte kampen med meg selv, og rømte vekk i første pause. Det har jeg aldri gjort før på mine 3,1 år på høyskolen.
Jeg endte opp på cafè med meg selv, og etter to timer var merkeligheten fortsatt ikke borte. Jeg sykla hjemover (og tryna ikke denne gangen) og da jeg passerte en tatovering-sjappe vurderte jeg en drop-in tatovering. Urasjonelt.
Istedet satt jeg meg alene på en benk med utsikt mot en fontene som ligger i en park/rundkjøring like ved der jeg bor.
Og så.
Kommer det en kar gående med det jeg tror var hunden hans. Hunden trasker rett ut i fontena og begynner å drikke av vannet. Eieren ser på meg med et overrasket/oppgitt blikk og sier:
"Pleier du å gå rundt i vannglasset ditt?"
Også går han videre.
Takk, mannen! Jeg satt igjen på benken og lo så jeg gråt av det spørsmålet. You made my day!

7 kommentarer:

maria sa...

du e rett og slett en fantastisk blogger, Rebecka!! :D

Rebecka Marie sa...

Ååå. Takk! :D

KUDi sa...

Så blir dagen min jammen litt bedre den og og av å lesa sånnt!

Annie sa...

Ja, enig med KUDi, dine blogginlegg er liksom en lyspunkt Rebecka.

Rebecka Marie sa...

Åh. Takk, skjønne folk! Nå skal jeg være så klisjé å si at DERE er mine lyspunkt, og jeg mener det også. ;)

Annie sa...

Men!! (Stamper frustrert med foten min i lynhastighet) Skriv da! Jeg kommer in hit hver dag jo. Rebecka: Du må skrive. Jeg ser dobbelt og huden min klör på en veldig rar måte. Tror jeg holder på å utvikle abstinenser. Det er ikke snillt av deg å la en stakkars kusine vente så lenge som dette her på noen små ord fra deg. Det er ikke rett, hörer du det?!?! Ok jokes aside. Elsker å komme hit og se at du har skrevet noe nytt. Blir så glad. Susser til deg! Ja, jeg har mobilladern din, what we do? / Annie

Rebecka Marie sa...

Haha! Elsker deg, Annie! Og liker at du bruker bloggen til å si ifra at du har laderen min. Mobil er lame, liksom. :P Jeg har heldigvis en lader til her hjemme, men det kunne jo vært greit å få tilbake reserveladeren. Uansett, det finner vi ut av, og snart en dag kommer det et blogginnlegg til. ;) LOVE.