tirsdag 18. januar 2011

Full kontroll

Da jeg var liten trodde jeg at det het saltomothale da jeg hoppet på trampolina, for når man skulle ta en salto, så rulla man seg sammen MOT "halen", eller der halen skulle/kunne ha vært. I nyere tid har jeg funnet ut at det selvsagt heter saltomortale og betyr noe sånt som "dødelig hopp".
Og apropos dødelige hopp. Jeg hadde nettopp kommet hjem og stod i gangen og tok av meg jakka, da jeg tenke på hvor mange ganger mobilen hadde tatt et sånt dødelig hopp i dag. Ned fra en hylle, ut av en lomme eller bort fra en hånd. Konklusjonen ble fem ganger. "Ny rekord?" tenkte jeg. Inntill jeg bøyde meg ned for å ta av skoa, og vips, saltomortale for sjette gang. Denne gangen ut av lomma (for tredje gang). Jeg stod i en omvendt U og lo av meg selv. Det skulle ikke vært mulig med så ironiske hendelser.

Random mobilbilde
Denne gangen av snø i doen. Vinter, ass. 

5 kommentarer:

Annie sa...

Weeee!! Jeg hopper og lager saltomothaler av at du skriver Rebecka, helt riktig, burdte ikke hvert mulig med sånn manifestert ironi, og likevel, her er du et blogginlegg senere og kan konstatere at jo. Det er mulig!

Suss

Rebecka Marie sa...

Haha! LOVE you.

KUDi sa...

Blir ikkje ein omvendt u egentlig ein u bare opp ned? Ser det ikkje heilt for meg.. Mobiltelefoner trenge litt bank!

Rebecka Marie sa...

Joda. En omvend U og en oppned U er det samme. Bøy kroppen ved livet, og liksom slipp deg ned med armene mot gulvet. Hvis man ikke er myk nok ser det fort ut som bare en banan. Omvendt/oppned U - tada!

Anonym sa...

Men lever mobilen enda????