onsdag 25. november 2009

Tikk takk

I kveld tok jeg meg selv i å nyte kulda. Jeg ble litt overraska over følelsen, men det gikk fort over til et smil. Selv om jeg liker sommeren best, så er det ganske digg å tusle igjennom parken i mørket. Gjørma på stien har stivnet på grunn av minusgrader og gresset har blitt hvitt av frost. Tilværelsen er en mellomting. Ikke helt høst, og ikke helt vinter.

Og for noen netter siden var jeg pøbel. Klokka halv ett kjørte sjåføren på rødt lys to ganger. (Jada, jeg vet. Tufs.) Så slo vi av lysene på bilen, kjørte sakte mot huset, brukte bilnøkkelen til å bryte opp døra, henta litt post som var til oss og et par andre, lukka døra og kjørte vår vei. Noen ganger liker jeg å late som jeg lever i en film -en eventyrfilm. Men akkurat dette skjedde faktisk i virkeligheten. Ta det med ro, det var "nesten lov".

Ingen kommentarer: